עסק חדש

 

מקימים עסק חדש? 

תתחדשו! זו יכולה להיות תחילתה של ידידות מופלאה, של הרפתקה רווחית שתהפוך את החיים שלכם שופעים יותר (כלכלית). במרבית המקרים – כל עסק יכול להפוך הצלחה או כישלון – והדבר תלוי רבות בבחירות הניהוליות המתקבלות בימיו הראשונים של העסק. הנה חמישה נושאים שחשוב לתת עליהם את הדעת, בפתיחתו של עסק חדש:

#1 – סליקת כרטיסי אשראי

כל עסק המאפשר גבייה מלקוחות חייב לתת את דעתו בעניין מערכות גבייה מאובטחות, נוחות לשימוש ונגישות עבור תשלום בכרטיסי אשראי ללקוחות הארגון. חשוב שתדעו, כי מעל 85% מכל העסקאות המבוצעות בישראל בסכומים של מעל 200 ש”ח – מבוצעות תוך תשלום בכרטיסי אשראי. סוג מערכת הסליקה משתנה ותלוי בעסק שלכם – תוכלו לאפשר מערכת סליקה מקוונת המתאימה לחנויות מקוונות, בתוך האתר שלכם או כמסגרת המיובאת באופן מאובטח מאתר חברת הסליקה; תוכלו לבחור במערכות סליקה פיזיות ומערכות סליקה שניתן להשמיש מהסמארטפון או הטאבלט, עבור סוכנים בשטח. חשוב לבחור מערכת סליקה בתקן EMV, התקן הבטוח ביותר לסליקה כיום, המאפשר ביטוח מלא של חברות האשראי בגין כל עסקה.

#2 – מערכות ניהול עובדים

אם כבר יש לכם עובדים, כדאי לשקול מערכות נוכחות לניהול שעות העבודה של כל אחד מהם. מערכות חכמות כאלה מנהלות באופן מהיר, שקוף, ונטול טעויות את שעות העבודה של כל עובד, מהמשרד או מהשטח, ויודעות לבצע חישובי שעות מהירים ומדויקים לטובת הפקת תלושי שכר ותשלומים.

#3 – מערכות מחשוב ונכסים דיגיטליים

כל עסק צריך אתר אינטרנט, בזאת אין כל חדש. אתר אינטרנט איכותי יהיה כזה המאפשר מענה שלם ללקוחות מכל פלטפורמה (סמארטפון, טאבלט, או מחשב אישי), באופן נגיש ובקלות. בנוסף, העסק יכול לפתח חנויות מקוונות ומערכות המאפשרות סליקה מקוונת – שוב, באמצעות מערכות סליקה שישתלבו בפתרון הסליקה הכולל שיוצע לכם על ידי חברה מקצועית. בנוסף, מערכות מחשוב פנים ארגוניות כמו מערכת CRM לניהול מוצרים ולקוחות, ומערכת לניהול פרוייקטים, יסייעו לניהול משאבים ונתונים איכותי.

#4 – פתרונות איכותיים להנהלת חשבונות

אל מול אותן הוצאות והכנסות שמערכות כמו מערכות הסליקה סוכמות עבורכם, מומלץ לאפשר ניהול חשבונות מקצועי ואיכותי – לא תמיד מומלץ לשכור שירותיו של מנהל חשבונות באופן פנים ארגוני – דווקא בתחום הזה, מומלץ לשקול שירותי הנהלת חשבונות וחשבות שכר במיקור משנה, בתשלום על פי השעות והשירותים הנדרשים בלבד ובקבלת שירותים מקצועיים מצוות עובדים וללא תלות בעובד אחד.

#5 – מוטיבציה, ניהול ומבט קדימה

נסכם את המאמר הזה במילה כללית בעניין הניהול של עסק חדש. גם אם תאפשרו בעסק את מערכת הסליקה החכמה ביותר, את המערכות הפנים ארגוניות והדיגיטליות הכי מתקדמות בשוק, ואת השירותים היעילים והמותאמים ביותר לעסק – בלי ניהול מושכל, מדוקדק, לאור אסטרטגיה ברורה ומחושבת כלכלית – אתם עלולים למצוא את עצמכם בנסיקה כלפי מטה, ללא יכולת שליטה – וזה תלוי בעיקר במאזן ההוצאות וההכנסות שלכם. על כן, הקפידה על מערכת סליקה שתגדיל את ההכנסות, אל תאפשרו עבודה בתשלום דחוי אלא אם המצב התקציבי שלכם יכול לאפשר זאת, והקפידו לשמור את ההוצאות ברמה מותאמת להכנסות על י דוחות בדוקים ולא רק על פי תחושו בטן או עיסקאות “מתבשלות” שעוד לא נסגרו. בישראל, בשנת 2017, סיכויי ההישרדות של עסקים קטנים אינם גבוהים, ובכל שנה נסגרים כמעט 5,000 עסקים קטנים. ניהול נכון, מערכות מתאימות, והסתכלות קדימה – הם אלה שיאפשרו לעסק שלכם לצמוח באופן מאוזן ורצוף, תוך שהוא מבטיח לכם, מנהליו, הכנסות גבוהות וחיים נוחים.